Przejdź do głównej treści na tej stronie

Sposoby na niepłacących klientów

        0

Jest oczywistą oczywistością, że przedsiębiorca, który nie otrzymuje płatności za swoje faktury w terminie, wcześniej czy później popadnie w finansowe tarapaty, a może nawet będzie musiał zlikwidować przedsiębiorstwo. Tym bardziej, że czasy są ciężkie. Z danych z Monitora Sądowego i Gospodarczego wynika, że w 2013 roku upadło w Polsce niemal 1000 firm. Oczywiście, jak to w biznesie, nie wszystko da się kontrolować, na wiele istotnych dla firmy spraw przedsiębiorca nie ma żadnego wpływu. Tym bardziej warto skupić się na tym, na co w jakiś sposób można wpłynąć. Wbrew pozorom, jedną z takich rzeczy jest terminowość otrzymywanych płatności.

Bądź mądry przed szkodą!

        0

Czy zdarzało Ci się prosić ludzi o pomoc finansową? Nawet, jeśli nie, to pewnie dokładnie tak się czułeś rozmawiając z klientami i prosząc ich o zapłatę przeterminowanej faktury. Miałeś wrażenie, że stoisz na rogu z kartką i prosisz o wsparcie? Że pukasz do drzwi swoich klientów podzwaniając puszką z monetami? Nie Ty jedyny.

Jak wygrać ze stresem - 5 rad dla przedsiębiorców.

        88

Stres zabija. Nie tylko ludzi, ale i firmy. Doba ma tylko 24 godziny i wielu drobnych przedsiębiorców dobrze wie, że jest to często o wiele za mało by zrealizować całą listę zadań przygotowanych na dany dzień. Spotkać się z klientem, porozmawiać z księgowym, wystawić faktury, wyskoczyć do banku czy zastanowić się nad nowym produktem. Wiecznie w biegu, ciągle zajęty, wciąż spięty i zdenerwowany, że już tak późno, a tyle jeszcze rzeczy do zrobienia. Czy Tobie również zdarza się coś takiego? Czy Ciebie również dopada stres? Musisz wiedzieć. Narażasz na szwank własne zdrowie, ale i powodzenie swojego przedsiębiorstwa. Stres zabija kreatywność i jasne postrzeganie rzeczywistości, utrudnia kontakty z ludźmi i zmniejsza efektywność pracy. Nie oszukujmy się. To musi odbić się na wynikach Twojego przedsiębiorstwa.

 

Czy można nauczyć klientów regularnego opłacania faktur?

        0

Czy wyobrażałeś sobie, jak pięknie byłoby, gdyby u wszystkich Twoich kontrahentów udało się wyrobić nawyk regularnego opłacania faktur? Nawet jeśli nie jest to możliwe w każdym pojedynczym przypadku, zawsze warto próbować. Jak się do tego zabrać? Zastanówmy się.

Dlaczego klienci nie płacą?

        0

Jak każdy przedsiębiorca, zapewne wielokrotnie wpatrywałeś się w comiesięczne raporty niezapłaconych faktur, rozważając, które z nich, mimo że mocno przeterminowane, mają jeszcze szanse zostać opłacone. Czy jednak zastanawiałeś się, jakie są główne przyczyny, że klienci nie płacą? Znając odpowiedź na to pytanie, można próbować podjąć kroki, by niezapłaconych faktur było w firmie jak najmniej. Przyjrzyjmy się dziś temu tematowi nieco bliżej.

Dobre wychowanie sposobem na klienta

        0

Wbrew temu, co pewnie wielokrotnie słyszałeś na temat monitoringu należności i w co być może zdążyłeś już nawet uwierzyć, prawda jest taka, że bycie grzecznym i uprzejmym w stosunku do klienta naprawdę się opłaca. Nie wierz mędrkom twierdzącym, ze trzeba być naprawdę twardym i mocno przycisnąć klienta, by otrzymać pieniądze za zaległą fakturę. Naprawdę. Również w tej sytuacji zasady dobrego wychowania, które wyniosłeś z domu, mogą okazać się dużo bardziej skuteczne.

Twoi klienci naprawdę chcą Ci płacić i do tego płacić terminowo.

        0

Drogi Przedsiębiorco. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, mamy dziś dla Ciebie dobrą wiadomość. Z początku może się ona wydawać nieco dziwna, a nawet szokująca. Ale to mylne wrażenie. Twoi klienci naprawdę chcą Ci płacić i do tego płacić terminowo.

Jak przeciwdziałać błędom popełnionym przy fakturowaniu?

        0

Spróbujmy omówić dziś kolejną zasadę dotyczącą monitoringu należności, która zastosowana w odpowiedni sposób może znacząco przyspieszyć płatność Twojej faktury.