Przejdź do głównej treści na tej stronie

Idż do listy postów

Twoi klienci naprawdę chcą Ci płacić i do tego płacić terminowo.

        0

Drogi Przedsiębiorco. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, mamy dziś dla Ciebie dobrą wiadomość. Z początku może się ona wydawać nieco dziwna, a nawet szokująca. Ale to mylne wrażenie. Twoi klienci naprawdę chcą Ci płacić i do tego płacić terminowo.

Wydaje Ci się to zaskakujące i niewiarygodne?

Spróbujmy więc wspólnie się nad tym chwilę zastanowić. Tak. Nasi klienci naprawdę chcą nam płacić. No, może nie wszyscy, ale na pewno ponad 90 procent z nich. Prawdziwe zrozumienie tej, w gruncie rzeczy dość banalnej, prawdy pozwala na całkowite przeorientowanie dotychczasowej strategii monitorowania należności. Uczynienie jej, nie tylko bardziej przyjaznej w stosunku do klienta, ale co ważniejsze, dużo bardziej efektywnej.

Uświadomienie sobie faktu, że klienci chcą płacić za dostarczone towary i wykonane usługi całkowicie zmienia relację dostawca - klient. Nagle okazuje się, że tak naprawdę gramy w jednej drużynie.

Ale dlaczego klienci mieliby chcieć nam płacić?

To proste. Bo jest to dla nich nie tylko prostsze, ale i też w ich interesie. Sytuacja, że wysłana klientowi faktura gdzieś się zapodziała i od 4 miesięcy nie jest zapłacona, po pierwsze stawia go w bardzo złym świetle wobec kontrahenta, a po drugie powoduje chaos w rachunkowości. Każdy księgowy stosujący Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, w tym zasadę memoriałową wie, że koszty poniesione w celu osiągnięcia określonych przychodów muszą być ujęte w księgach rachunkowych w tym samym okresie rozrachunkowym, co osiągnięte przychody. Tak więc, otrzymanie rachunku z kosztami za zeszły miesiąc czy rok, stawia księgowego przed nie lada problemem.

Skoro więc klienci chcą nam płacić, musimy zrobić wszystko co w naszej mocy, by im to ułatwić. Jeśli Twoja zaległa faktura przez kilka miesięcy jest wciąż nieopłacona, a Ty nic z tym fantem nie robisz, może się okazać, że klient sam będzie miał do Ciebie o to pretensje. Dokładnie tak. Osoba, która jest Ci winna pieniądze będzie mieć pretensje, że nie przypomniałeś jej o upływającym terminie zapłaty. Tak więc zarówno w interesie klienta jak i Twoim jest to, by nie zapomniał on o wysłanej mu fakturze.

Naprawdę. Nie masz powodu by czuć się przy tym mało komfortowo. Prowadząc aktywny monitoring należności i wysyłając klientowi monity dot. wystawionych na niego faktur tak naprawdę pomagasz mu. Ułatwiasz swojemu pewnie zapracowanemu i zajętemu mnóstwem spraw kontrahentowi zarządzaniem tym jednym małym zadaniem - zapłaceniem faktury. Jeśli tylko dzięki Twojej pomocy, nie zapomni o zapłacie, najprawdopodobniej będzie Ci wdzięczny, że Twoja czujność pozwoliła mu uniknąć nieprzyjemnej sytuacji. Pamietasz? Gracie monitoringw tej samej drużynie. Zawierając kontrakt prawdopodobnie uścisnęliście sobie dłonie. Jesteście przyjaciółmi.

I na koniec jeszcze jedna sprawa.

Wydaje się, że sprzedawcy wciąż nie uświadamiają sobie tego prostego faktu, że zdecydowana większość klientów naprawdę chce im płacić i to płacić w terminie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce internetowej hasło "Klienci chcą płacić" by znaleźć setki artykułów o tym, dlaczego klienci płacić NIE chcą. Tymczasem podejście opierające się na takim przekonaniu jest całkowicie błędne. Od razu doprowadza ono do zupełnie niepotrzebnego napięcia na linii dostawca - klient i powoduje, że cały proces monitorowania należności staje się dużo bardziej nerwowy i przykry. Gdy jednak wiesz, że gracie w tym samym zespole, daj to odczuć klientowi. Niech wie, że Ty wiesz. Wtedy pewnie i on potraktuje Ciebie bardziej serdecznie. Ciebie i Twoją fakturę. A właśnie o to przecież nam chodzi.

Powrót



Powiązane artykuły


Nowy komentarz


Komentarze

Brak komentarzy